My Photography Book | Saal Digital

Hello beautiful people!

This is my honest review of a product from Saal Digital (printing company) ⭐⭐⭐⭐⭐


I love photography and recently made a photo album book with some of my favourite pictures from this past year. I am in LOVE with how it came out, the quality of the printing is EXCELLENT! Thank you so much Saal Digital for the opportunity! With the digital era everyone takes so many more photographs but rarely does anything with them. I love looking back on memories from old photo albums before everything was archived away in drives and many times forgotten or lost. I also think it makes a really nice gift idea.

Main points from my experience:
I personally chose a 19 x 19 album with 28 pages (I added 53 photographs).
  • Making the album - They have a software for editing your personalised album with many design possibilities. I found it super easy to work with and having the option of automated layouts is a huge advantage for me because i’m not much of a designer/editor person. You add the number of photographs per page you wish, so full pages or make collages. You can choose to add background colours, text, frames (i believe) i kept mine pretty simple because I wanted it more as a portfolio style.

  • Customer service - I personally didn't need to contact them but they were 5* in the emails following my order, providing every information necessary and being very attentive.

  • Quality - I chose the mate photographic paper and the photographs came out excellent - the paper is thick and the colours/printing were perfect. It looks exactly like a book!

  • Costs - My album was 26,15 € | Shipping to Portugal was 4,95 €  (company located in Germany). However, Saal Digital sponsored my album.

  • Delivery & Package - super fast it was produced in 1 day and took 7 working days to arrive. You can track the delivery of your order online, get notifications, change address, invoice details. The album was nicely packaged with protective foam film.
Godmorgen solskin

Esta é a minha opinião honesta sobre um produto da Saal Digital (empresa de produtos fotográficos) - ⭐⭐⭐⭐⭐ 
Adoro fotografia e recentemente fiz um álbum fotográfico com alguns dos meus momentos favoritos deste ano. ADOREI o resultado final, a qualidade da impressão é EXCELENTE! Muito obrigada à Saal Digital pela oportunidade! Com a era digital, todos tiramos mais fotografias mas é raro fazermos alguma coisa com elas. Gosto muito de reviver memórias em álbuns como antigamente antes de tudo ser arquivado no disco rigido, muitas vezes esquecido ou perdido. Também acho que um  album deste género dá um presente mesmo giro. 



Principais pontos da minha experiência
Pessoalmente escolhi um álbum 19 x 19 com 28 páginas (adicionei 53 fotografias).

  • Desenhar o álbum - Eles têm um software para editar o álbum personalizado com imensas opções de design. Eu achei o programa acessível e fácil de trabalhar. Gostei do facto de haver layouts predefinidos, uma grande vantagem para mim porque não tenho skills de design/edição. Pode-se adicionar o número de fotografias por página que se quiser, desde páginas completas a colagens/montagens. Dá para adicionar cores de fundo, texto, molduras (acho eu), eu mantive o meu mais para o simples porque queria estilo de portfólio.
  • Atendimento ao cliente - Não precisei de entrar em contacto com este serviço mas foram 5* nos e-mails após a encomenda, deram todas as informações necessárias e foram disponíveis.
  • Qualidade - Escolhi papel fotográfico mate e as fotografias saíram excelentes. O papel é grosso e as cores / impressão ficaram impecáveis. Parece um livro!
  • Custos - O  meu álbum foi 26,15 € | O envio para Portugal foi 4,95 € (empresa Alemã). Contudo, a Saal Digital ofereceu-me este álbum.
  • Envio - Muito rápido o album foi produzido no dia seguinte à encomenda e demorou 7 dias úteis a chegar. Dá para acompanhar a encomenda online, alterar a morada, factura, etc. O álbum vinha bem aconchegado em espuma protetora.

Comentários

Mensagens populares